خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دوچرخه سواری چه فوایدی دارد؟

دوچرخه سواری چه فوایدی دارد؟

دوچرخه سواری چه فوایدی دارد؟

دوچرخه سواری سلامتی دستگاه قلبی و عروقی‌تان را بهبود می‌بخشد

دوچرخه‌سواری برای آدم‌هایی که به دنبال تقویت قلب و شش‌های‌‌شان هستند یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها به حساب می آید. مطالعات نشان داده‌اند دوچرخه‌سواری منظم احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا 50 درصد کم می کند. هم‌چنین انجام منظم تمرین‌های هوازی روی دوچرخه‌ موجب تقویت شش‌ها می‌گردد، و با بالا رفتن اکسیژن مصرفی‌، سطح انرژی‌تان را بالا می‌برد.

بهره‌مندی از قلب و ششِ قوی نه تنها از بروز و ظهور بیماری‌های خطرناک قلبی و عروقی – مثل بیماری سرخرگ‌های قلبی، فشار خون بالا، تصلب شرایین، و سندرم متابولیک – جلوگیری می‌نماید، بلکه هم‌چنین برای انجام کارهای روزانه، انرژی بیش‌تر برای‌تان ایجاد می‌کند. آیا هر وقت از پله بالا می‌روید نفس‌نفس می‌زنید، و از این حالت خسته اید؟ روزانه کم‌تر از 20 دقیقه دوچرخه‌سواری به شما این امکان را می‌دهد با کم‌ترین زحمت به بیش‌ترین دستاوردها دست یابید.

عامل تقویت ماهیچه ها

وقتی شما در حال دوچرخه سواری و رکاب زدن می باشید، به خاطر فشاری که برای به جلو بردن دوچرخه وارد می گردانید بسیاری از عضلاتتان را درگیر میکنید. عضلات چهار سر ران، همسترینگ، ماهیچه های پشت پا و پنجه از جمله ی این موارد است. خوب است که بدانید علاوه بر عضلات پا ماهیچه های دستتان هم درگیر این ورزش می شود و کمک میکند تا قسمت های سست تر بدن بیشتر تحرک یابند. با تمرین مداوم به وسیله ی دوچرخه علاوه بر اینکه سلامتی عضلاتتان تضمین می شود کمک میکنید تا دارای ماهیچه های قوی تری باشید و همچنین از عوارضی مانند سکته ی مغزی هم ایمن باشید. هنگامی که دوچرخه سواری می کنید به دلیل پمپاژ مناسب خون در سنین بالاتر از گرفتگی رگهای قلبی هم به دور هستید.

کاهش استرس و بهبود شرایط روحی

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

انجام ورزش مواد معروف به اندروفین ها را به داخل جریان خون آزاد می گرداند.این مواد حس رضایت و خوشحالی را به وجود می آورند ، در نتیجه به کاهش استرس کمک می نمایند. به طور طبیعی اگر در محیطی مطبوع و دلپسند دوچرخه سواری نمایید سطح رضایت شما حتی بیشتر هم می شود.

 مقاوم در برابر بیماری ها

زمانی که از دوچرخه سواری لذت میبرید و این ورزش کلی انرژی مثبت به شما میدهد، شما بدون اینکه آگاه باشید در حال تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدنتان هستید. این موضوع موجب می شود که شما کمتر به پزشک به دلیل بروز انواع مشکلات فیزیکی نیاز پیدا نمایید. با ورزش کردن سیستم ایمنی بدن آمادگی بیشتر و همچنین قدرت بیشتری برای مبارزه با بیماری ها را دارد و مواردی مثل عفونتها و اختلال در عملکرد اعضای بدن کمتر پدیدار می شوند.

دوچرخه سواری خلاقیت‌تان را بیش‌تر می‌کند

شاید در زمان میکل‌آنژ دوچرخه نبود، ولی اگر وی می‌توانست دوچرخه‌سواری کند قطعاقادر بود برخی از آثارش را با سرعتی بیش‌تر به اتمام برساند. دانشمندان معتقدند تمرین‌های هوازی خلاقیت و مهارت‌های حل مشکل را بالا می برند و می‌توانند به نویسندگان، موسیقی‌دان‌ها، بازرگانان، مهندسان، یا هر شخصی دیگر که روی پروژه‌ای کار می‌کند، کمک کنند تا بر موانع روانی چیره شوند و به درستی تصمیم گیری کنند.

راحتی و آسایش

شما میتوانید با هریک از اعضای خانواده تان از مادربزرگ گرفته تا بچه ی پنج ساله و یا حتی با دوستانتان دوچرخه سواری به صورت مسابقه ای هیجانیبرگزار کنید. افرادی که به درد مفاصل دچارند و یا آنهایی که اضافه وزن دارند ممکن است با دوچرخه سواری احساس راحتی بیشتری حس کنند تا نسبت به زمانی که به انجام ورزش های هوازی مانند پیاده روی سریع یا بسکتبال و ... مشغولند، چراکه دوچرخه سواری فشار کمتری روی کمر، باسن، زانو، قوزک پا وارد می کند. راحتی و آسانی دوچرخه سواری ممکن است شما را وسوسه کند که کنار ساحل با دوچرخه دور بزنید.

قوی کردن ماهیچه های پاها

دوچرخه سواری به مراتب جالب تر از بلند کردن وزنه می باشد، اما می تواند برای شما و بدنتان اثرات مشابه ایجاد کند. بهترین راه برای ساختن قدرت، به خصوص در عضلات چهارگانه، این است که از بالاترین دنده دوچرخه استفاده نمایید و به خود فشار بیاورید.

جوان تر شدن

مطالعه ای نشان داد که دوچرخه سواری به طور منظم می تواند علائم سالخوردگی را با حفاظت از پوست شما از اشعه های مضر فرابنفش کم کند.راز آن، این است که افزایش گردش خون به سلول های پوست شما اجازه می دهد تا مواد غذایی خود را جمع کنند و سموم را تخلیه کنند - فقط یادتان باشد که وقتی برای سواری به بیرون می روید، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

منبع/ بیتوته




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده